Sunday 1 March 2009

Tvångsvila

I vanliga fall brukar min kropp vara otroligt duktig på att hålla sig frisk när jag har mycket att göra, och bli sjuk så fort jag har lov. Den här terminen har det inte funkat riktigt så, men det kanske bara är kroppen som verkligen verkligen tycker att jag borde vila? Den brukar ha gott omdöme i vanliga fall, så jag gör nog rätt i att lyssna och ta det lugnt. Det är ju ändå helg, så helt fel har den inte prickat.

Så för att göra kroppen till lags har helgen spenderats inomhus och varit väldigt behaglig. Det här med tvångsvila är inte så tokigt. Jag trodde jag skulle må bättre idag och kunna plugga lite (räkna går inte med feber, det gör det däremot att skriva uppsats, så det gjorde jag igår) men det känns sådär. Efter en lång morgon med frukost i sängen och en Guardian i knät känns det skönast att fortsätta såhär. Det är faktiskt inget annat jag måste göra, och ibland förtjänar man lite vila.

Med närmare eftertanke (eller uttänkt av kloka Veronica) så beror kanske sjukdomen på träning i fredags. Jag fick för mig att den förra förkylningen var helt borta och tog i så jag höll på att spricka, och det kanske var droppen? Jag var iallafall jättestark och tog 115 kg i knäböjsmaskinen, så jag är glad ändå.

No comments:

Post a Comment