Sunday 8 March 2009

Studentpolitik när det är som bäst?

Kårvalen närmar sig på Imperial och kampanjerna har precis börjat. Visst för att folk alltid använder billiga och lite fula knep i kampanjer, men när jag läste ett av manifestona blev jag bara trött. Det var en tjej som nämnde att hon var varit modell i centre fold i vår skoltidning (tänk sidan 3 i The Sun om det säger något? Engelsmän tycker om halvnakna tjejer i vanliga tidningar) som merit. Att hon har poserat halvnaken i tidningen rör mig inte i ryggen, men att använda det till sin fördel i en valkampanj känns rent ut sagt billigt.

Hon är ju inte dum - det är klart att det hjälper att vara snygg och lättklädd i ett val på en skola med 70% killar. Hon får säkert många röster, och mycket av det andra hon skriver är rätt vettigt, men själv blir jag bara förbannad.

Det är så typiskt och tråkigt när tjejer gör såhär. Det ger ju knappast en seriös och kompetent bild av tjejer i politiken och hon gör både sig själv och alla andra en stor otjänst.

Om hon vinner valet säger det nog tyvärr mer om människorna på Imperial än om henne själv..

1 comment:

  1. hahaha, nej, asså, man får väl skilja lite på sak och sak här... om hon nu varit modell och någon hållit det emot att hon inte skulle kunna skriva hade ju det varit fel, men när hon själv påpekar det som en merit där det inte har någon som helst betydelse alls, då blir det lika fånigt.


    (PS jag saknar er, kom hem från england snart)

    ReplyDelete