Wednesday 4 March 2009

Jag har aldrig försökt mig på att skriva ett långt inlägg om Fairtrade här, typ varför det är så bra och varför jag tror på det, för jag vet att jag skulle missa saker. Jag tar gärna diskussionen med vem som helst, men att bara sätta sig ner och skriva en sida verkar för lätt att misslyckas med. Jag tror helt enkelt inte att jag skulle göra konceptet rättvisa och det finns redan så många som tvivlar och är skeptiska, vilket jag inte alls vill bidra till.

Hur som helst så har fina Andy skrivit ett långt inlägg om Fairtrade på sin blogg som jag kan hänvisa till istället. Jag tänker till och med ta åt mig lite av äran, för om det inte vore för alla Fairtrade-evenemang som vi har ordnat och han så snällt har gått på, så kanske han inte hade varit så övertygad? Dessutom så gör han alldeles utmärkt fin reklam för vår Ost- och Vinkväll imorgon, så det minsta jag kan göra reklam för är hans blogg.

Om så mycket som en enda person har börjat tro på Fairtrade på grund av mitt jobb med föreningen i år så har det varit mer än värt all tid och energi jag har lagt ner på det.

No comments:

Post a Comment